Om klubben

Retningslinjer i denne coronatid.

Løgstør Roklub følger vejledningerne fra DFfR, DGI og DIF samt
Sundhedsstyrelsen.
Retningslinjerne kan ses nedenfor, og de skal læses igennem, inden der tages på vandet fra
Løgstør Roklub.
Retningslinjer for at bruge Løgstør Roklub

HVIS DU FØLER DIG SYG, MÅ DU IKKE KOMME I ROKLUBBEN FØR 48 TIMER EFTER, AT DU ER
SYMPTOMFRI.

Alle sundhedsstyrelsens generelle regler skal overholdes i roklubben.
1. Hold afstand, og bed andre om at holde afstand
2. Host eller nys i dit ærme – ikke i dine hænder
3. Vask hænder tit eller brug håndsprit
4. Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
5. Vær meget opmærksom på rengøring
Det er nu muligt at benytte Løgstør Roklubs faciliteter under henvisning til diverse retningslinjer
for de forskellige aktiviteter samt lokaler. Der kan roes i alle vores robåde, i kajakkerne og
endvidere kan SUP-boards benyttes. Rospinningslokalet kan benyttes under henvisning til
retningslinjerne for lokalets brug/rengøring . Pop Up Cross-fitness vil også være muligt.
Bestyrelsen henstiller til, at der dannes faste hold for roerne, og at holdene går på vandet
forskudt, så alt materiel kan rengøres forsvarligt.
Der er ikke formelle holdaktiviteter endnu, men der vil blive afholdt nogle ro-sammen-aftener i
løbet af sommeren samt et par klubture.
Når du ankommer til klubben, er der sprit tilgængeligt lige inden for porten. Det er fordi, du skal
starte med at spritte hænder, inden du rører ved noget i roklubben. Vi henstiller dog til, at du selv
medbringer håndsprit.
Når du færdes i bådhallen eller på bådbroen/pontonen, så skal der holdes mindst 1 meters afstand
til andre personer (tag venligst hensyn til sårbare medlemmer – her skal der holdes 2 meters
afstand). Derfor henstilles der til, at der højst befinder sig max. 6 personer i bådhallen af gangen
og max. 6 på bådbroen/pontonen. Endvidere opfordrer bestyrelsen til, at der max. er 15 personer i
en gruppe (gerne den samme gruppe fra gang til gang), når man færdes på vandet i flok,
selvfølgelig med god afstand.
Logbog skrives som tidligere, men husk håndsprit. Hvis flere skal på vandet, henstiller bestyrelsen
til, at én person skriver gruppen ind i logbogen.

RENGØRING AF MATERIEL EFTER ENDT AKTIVITET.

Robåde og årer, kajakker og pagajer, SUP-boards og padler, spraydækken, svømmeveste, såvel
faste som de manuelt oppustelige, vaskes  grundigt med klud, dog bruges der børste, hvor
hænderne har været i berøring med materiellet. Der bruges rigeligt med sulfo i det vand, der
vaskes med. Efter  vask  skylles materiellet i rent vand. Derefter skal alt materiel tørres grundigt
med en ren klud og sættes på plads. (Husk at veste og spraydækken skal hænge, så det kan blive
tørt). Til sidst gøres spande, klude og børster rene.
Når alt er på plads, så sprittes hænderne af igen, inden du forlader klubben. Husk at låse!

Der er vandspande, sulfo, klude og børster samt håndklæder i bådhallerne. Der er adgang til vand i
bådhallen med kajakker samt ved bådbroen/pontonen. Endvidere er der en kurv til de brugte
klude og håndklæder.

Vi anbefaler alle, der har eget materiel, at de ikke bruger klubbens, og vi anbefaler alle selv at have
håndsprit med.
Bestyrelsen forventer, at vi alle er omhyggelige med at følge retningslinjerne, og at vi hjælper
hinanden med at huske det hele, så vi kan passe godt på os selv og på hinanden.
Og husk, der er ikke noget med knus og kram – gensynsglæden mellem klubmedlemmer må
udtrykkes på anden måde.

Rigtig god tur på vandet!
Bestyrelsen.

Toiletterne:
Hvis du ønsker at benytte klubbens toiletter, skal du rengøre det efter brug. Toilettet skal sprittes
af overalt, og derefter skal det aftørres med papir og sprit.           Endvidere skal dørhåndtaget sprittes af.
Håndvasken:
Flydende sæbe skal benyttes, og du skal bruge papirhåndklæde. Armaturet skal sprittes af efter
brug.
Omklædningsrummet:
Du kan benytte omklædningsrummet, men ikke badefaciliteterne. Husk at rengøre fælles kontaktpunkter.
Klublokalet:
Klublokalet kan benyttes, men bemærk den ændrede opstilling af borde og stole, da
afstandskravene naturligvis skal overholdes. Her gælder det også, at alle fælles kontaktflader skal
rengøres, når du forlader Roklubben.
Køkkenet:
Køkkenet kan frit benyttes. Inden du forlader klubben, skal der være vasket op, og armaturet skal
være sprittet af, og alle fælles kontaktflader skal være rengjorte.
Rospinningsrummet:
Der vil ikke blive oprette rospinningshold, men du vil selv have mulighed for at benytte
ergometrene. Der må for nuværende opholde sig 4 personer i rummet, og maskinerne er stillet op
efter sundhedsmyndighedernes anbefalinger.
Du/I skal sørge for ekstra udluftning, og ergometrene skal sprittes grundigt efter brug. Brug papir
til aftørring. Måtten under ergometeret skal også sprittes af.
Inden lokalet forlades skal fælles kontaktflader/punkter rengøres.
Vi som bestyrelse ved, at det lyder voldsomt med alle disse forholdsregler, men vi håber på, at vi
kan hjælpe hinanden, så vi kommer helskindet igennem sæsonen, og at vi alle får gode oplevelser
såvel på vandet som på land.

Klubhuset

Vores dejlige klubhus ligger smukt placeret ved Frederik den VII’s kanal.

Her har vi to bådhaller med omklædningfaciliteter og et dejligt klublokale. I 1999 lagde vi 22 m2til vores daværende klubhus, så nu har vi ialt ca 50 m2 til rådighed.

                                                  

Medlemmer                                                                                                     Medlemstallet i klubben: 127 – fordelt på  kajakroere, roere,  SUP padlere og rospinnere. (Flere rospinnere ror også robåde og kajakker).

Klub for roere, kajakroere og rospinning.